komunikacja

Prowadzenie biznesu to nie lada wyzwanie. Komunikacja w takim przypadku jest kluczowa. Każdy z nas posiada inny styl komunikacji. Jednak badaczom udało się wyróżnić cztery główne typy komunikacji. Jeżeli odkryjesz, który ze stylów preferuję twój rozmówca zdecydowanie łatwiej będzie Ci nawiązać rozmowę, aby szła w dobrym kierunku. Dlaczego poznanie stylów komunikacji jest tak ważne? Przekonaj się sam! 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/style-komunikacji/

Style komunikacji interpersonalnej – w jaki sposób porozumieć się z każdym?

Według byłego agenta FBI, Robina Dreeka zaufanie oraz komunikacja są na wagę złota. Dzięki temu, że stawiasz potrzeby innej osoby nad swoimi własnymi potrzebami to Uzgodnij z nim wspólne cele oraz osiągniesz znacznie więcej. Komunikacja jest naturalnym fundamentem, nad którym stoi zaufanie. Dreek radzi, aby mówić do ludzi w taki sposób, który im najbardziej odpowiada kropkę istnieją cztery podstawowe typy komunikacji, które wynikają z cech charakteru. 

Style komunikacji – jakie są?

Karty z nas przychyla się kierunku któregoś z głównych celów. To właśnie dlatego jesteśmy: 

• Komunikatorem bezpośrednim – mówimy w sposób otwarty, myślimy na głos, nie lubimy być łapani za słowa

• Komunikatorem nie bezpośrednim – ostrożnie dobieramy słowa, myślimy zanim coś powiemy, jesteśmy zazwyczaj racjonalni i lubimy, aby brać na poważnie, to co mówimy

Te dwie grupy łączą się z klasycznym podziałem na ludzi zorientowanych na:

• Zadania – często energetyki, koncentrujących się bardziej na pracy niż ludziach

• Innych ludzi – to ludzie odgrywają ważniejszą rolę w życiu, mający wiele cierpliwości i wytrzymałości i, koncentrujący się na tym w jaki sposób wykonać pracę niż na samym zadaniu

Jeżeli połączymy ze sobą wszystkie te style komunikacji i osobowości, to otrzymamy 4 główne typy komunikatorów. 

Cztery główne typy komunikatorów i rozmówców

Bezpośredni, zorientowany na zadanie – jest to osoba która lubi mówić treściwie, trzymać się tematu przeciąć skupić się na harmonogramach oraz ograniczyć żarty do minimum. 

Bezpośredni, nastawiona ludzi – jest to logiczny i prostolinijny człowiek, ale lubi również wzmocnić główne tezy opowieściami.

Niebezpośredni, zorientowany na zadania – jest to osoba z którą musimy rozmawiać jasno i racjonalnie, stracimy uwagę tej osoby, jeżeli zagłębimy się zbyt w emocje i spekulacje.

Niebezpośredni, zorientowany na ludzi – jest to osoba polerująca chaos w komunikacji, nie lubi nadużywania empatii, aby zmienić temat.

Zobacz też: http://www.scandinavianhouse.pl/koncesja/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ